Som eiere av en hjertestarter er dere pålagt i henhold til Arbeidsmiljøloven og «Forskrift om bruk av elektromedisinsk utstyr» å ha et dokumenterbart vedlikeholdssystem. Dette kan bli kontrollert av Arbeidstilsynet eller ved elektrokontroll.
Elektroder og batterier må byttes ved utløpsdato, og hjertestarteren må testes årlig. Dette er det viktig at blir fulgt opp, slik at hjertestarteren fungerer hvis det skulle skje en nødssituasjon.
Med vår totalansvarsavtale slipper dere alt av vedlikehold på hjertestarteren.
Totalansvarsavtalen gir dere:
Oppfølging og bytte av batterier og elektroder ved utløspsdato kostnadsfritt.
Årlig kontroll av hjertestarteren.
Oppdatering av software ved endring eller ved behov.
Ny hjertestarter hvis den blir ødelagt eller brukt.
Nye elektroder og startkit hvis den blir brukt ved hjertestans.
Hjelp til registrering i hjertestarterregisteret 113.no.
Rabatt på førstehjelpskurs.
Debriefing /krisehåndtering etter en alvorlig hendelse
Avtalen varer i 36 måneder, og kan sies om med 3 mnd varsel.
Med en totalansvarsavtale får dere et bekymringsfritt vedlikehold av hjertestarter og trygghet for at hjertestarteren fungerer hvis det skulle oppstå en nødsituasjon!